Beskrivelse

Du har sikkert set eller hørt om parkour, enten på nettet, i byen eller på tv og film.
Parkour er begyndt at poppe frem mange steder, og er idag at finde i mange gymnastik foreninger.
Parkour handler om bevægelse og krops kontrol. Det gælder om at bevæge sig gennem omgivelserne på den mest naturlige måde og i et flow. At komme fra A til B hurtigst muligt, kun ved hjælp af kroppen.
I Parkour er det kun en selv, som sætter begræsningerne, hvilket betyder at alle kan være med. Drenge og piger, store som små.
Hos Slangerup Gymnastik forening, forgår parkour træningen for det meste inden døre. Her benytter vi os af enkelte gymnastik redskaber samt vores specielt indkøbte parkour redskaber. Vores træning har til formål at lære vores udøver, basis elementerne i Parkour, samt at styrke deres krop og motorik.

Sæson 17/18

Vi er glade for at vi igen i år kan tilbyde parkour.
Vi har valgt at oprette et parkour hold mere, denne gang for de helt små, så vi nu kan tilbyde parkour ned til 4 års alderen. Dvs, at vi i år tilbyder 5 parkour hold, i alderen fra 4 - 17 år.
Vi har i år fået en ny parkour instruktør ved navn Kasper, som sammen med Nikolaj skal have de 4 parkour hold, som også kørte sidste år.
Camilo og Merete bliver instruktører på det ny opstartet Parkour kid’s 4-5 år.

Parkour Priser

Børn 0-5 år 35 kr / time
Børn 6-12 år 40 kr / time
Junior 13-17 år 45 kr / time
Senior 18+ 35 kr / time
Parkour Instruktør

Nikolaj Hansen

Kasper Sørensen

Merete Meulengracht

Camilo Frederiksen

Parkour Hold 17/18

Parkour Kid's 4-5 år.

Mandag 17:00 - 18:00
På dette hold, vil vi skabe bekendtskab med parkour. Vi vil spring, kravle og lege på de store parkour redskaber, vi vil styrke jeres børn’s motorik og selvtillid. vi vil udfordre dem, og vise dem at de kan mere end de tror.
Det er muligt for forældre at være til stede og hjælpe med at få de små op og ned på redskaberne.

SIK - HAL 3

Parkour 6-7 år.

Tirsdag 18:00 - 19:00
 Tilmeld
Der vil være fokus på den motoriske udvikling og vi har som mål, at der skal trænes styrke, balance, faldtekniker og at jeres børn skal opdage, at de kan meget mere end man egentlig tror.

Parkour 8-9 år.

Tirsdag 19:00 - 20:00  Tilmeld

Parkour 10-12

Torsdag 18:00 - 19:00  Tilmeld
Derudover vil vi stifte bekendtskab med parkours grundelementer, vaults, scalling, hoppeteknik og rullefald

Parkour 13+

Torsdag 19:00 - 20:00    Tilmeld
Derudover vil vi stifte bekendtskab med parkours grundelementer, vaults, scalling, hoppeteknik, rullefald og der vil også blive åbnet op for freerunning aspektet af parkour, som indeholder saltoer og diverse rotationer.