Beskrivelse

Dans har altid været en fast del i den klassiske gymnastik. I gennem tiden har den klassiske rytmegymnastik udviklet sig, og der er kommet inspiration fra mange andre stilarter. I vores forening ser vi en stigende interesse for vores nye danse hold, hvilket vi er meget glade for. Vi tilbyder alt fra den klassiske ballet til den moderne dans.

Sæson 17/18

I år kan vi igen tilbyde forksellige rytme og danse hold. På programmet er bla. ballet og vores alm dance & move hold.
vi har også fået vores fantatiske Dance art hold tilbage på programmet, denne gang med en ny og frisk instruktør ved navn Pi.

Børn 0-5           35 kr / time

Børn 6-12         40 kr / time

Junior 13-17     45 kr / time

Senior 18+        35 kr / time
Instruktør

Helena

Lousie

Pi
Dance Hold 17 / 18

Ballet    4-6 år
Tirsdag 17:30 - 18:30
Rådhus salen
Ballet er dans og bevægelse til musik. Primært bruger jeg klassisk musik og vi øver os i at lytte til takten i musikken og bevæge os, så vi følger musikken. Trinnene vil være inspireret af den danske balletmester August Bournonville. Vi vil også danse til mere moderne musik. Timen er opdelt i 3, opvarmning på gulv eller ved ribben, øve små danse og trin på gulvet og til sidst danse diagonalt hen over gulvet.

Ballet    7-10 år
 Tirsdag 18:30 - 19:30
Rådhus salen

Dance and Move    5-7 år
Torsdag 16:00 - 17:00
Lindegårdsskolen
Dance and Move 5 er et hold for danseglade piger og drenge i alderen 5-7 år. Der er ingen krav om at have gået til dans før eller om at have rytme, det er noget vi lærer sammen! I løbet af året vil vi lære mindst to serier, hvoraf de trin vi bruger, vil bygges sammen til en opvisnings serie på ca. 5 min+. Det er et krav at man har lyst til at deltage i hjemmeopvisningen og muligvis også DGI''''''''s forårsopvisning i marts. OBS. Til opvisningen er D&M5 og D&M8 slået sammen til et stort hold.

Dance and Move    8-12 år
Torsdag 17:00 - 18:00
Lindegårdsskolen
Dance and Move 8 er et hold for danseglade piger og drenge i alderen 8-12 år. Der er ingen krav om at have danset før, det er blot et plus! I løbet af året vil vi lære mindst to serier, hvoraf de trin vi bruger, vil bygges sammen til en opvisnings serie på ca. 5 min+. Det er et krav at man har lyst til at deltage i hjemmeopvisningen og muligvis også DGI''s forårsopvisning i marts. OBS. Til opvisningen er D&M5 og D&M8 slået sammen til et stort hold.

Dance Art    18+
Mandag 20:00 - 21:30
Sik - Hal 3
Dance Art er et hold for de voksne.
Her vil i blive udfordret inden for forskellige stil arter. Holder er tænkt som et opvisnings hold, så man må forvente at der skal læres en del opvisnings serie.