Beskrivelse

Dans har altid været en fast del i den klassiske gymnastik. I gennem tiden har den klassiske rytmegymnastik udviklet sig, og der er kommet inspiration fra mange andre stilarter. I vores forening ser vi en stigende interesse for vores nye danse hold, hvilket vi er meget glade for. Vi tilbyder alt fra den klassiske ballet til den moderne dans.

Sæson 17/18

I år kan vi igen tilbyde forskellige danse hold.
På programmet er ballet og vores alm dance & move hold.

Børn   4 - 11     40 kr / time

Junior 12-17     50 kr / time

Senior 18+        45 kr / time

Priserne er en ca. time pris, og          kan derfor godt variere en smule
Instruktør

Amanda

Lousie

Dance Hold 18 / 19

Ballet    4-6 år
Tirsdag 17:30 - 18:30
Rådhus salen

Ballet er dans og bevægelse til musik. Primært bruger jeg klassisk musik og vi øver os i at lytte til takten i musikken og bevæge os, så vi følger musikken. Trinnene vil være inspireret af den danske balletmester August Bournonville. Vi vil også danse til mere moderne musik. Timen er opdelt i 3, opvarmning på gulv eller ved ribben, øve små danse og trin på gulvet og til sidst danse diagonalt hen over gulvet.

Ballet    7-10 år
 Tirsdag 18:30 - 20:00
Rådhus salen

Dance and Move    5-7 år
Torsdag 16:30 - 17:30
Lindegårdsskolen

Børnedans fra 5-7 år, er et danse og rytmehold hvor der vil blive undervist og stiftet bekendtskab til forskellige dansestilarter, såsom Hip Hop, Disco, MGP dans og Moderne dans. Derudover skal vi lege en masse rytmiske lege, og fyre den af til en masse fed musik. Dette hold vil være med til at styrke børnenes motorik, balance, rytmesans og indlæringsproces. Men vigtigst af alt skal vi bare få rørt vores kroppe og have det sjovt!

Dance and Move    8-12 år
Torsdag 17:30 - 18:30
Lindegårdsskolen

Børnedans fra 8 - 12 år, er et danse og rytmehold hvor der vil blive undervist og stiftet bekendtskab til forskellige dansestilarter, såsom Hip Hop, Disco, og Moderne dans. Dette vil ende ud i nogle danse serier, som alle kan være med på. Derudover skal vi lege nogle rytmiske lege, og fyre den af til en masse fed musik. Dette hold vil være med til at styrke børnenes motorik, balance, rytmesans og indlæringsproces. Men vigtigst af alt skal vi bare få rørt vores kroppe og have det sjovt!