PARKOUR

Velkommen til Parkour I slangerup.

Du har sikkert set eller hørt om parkour, enten på nettet, i byen eller på tv og film.

Parkour er begyndt at poppe frem mange steder, og er idag at finde i mange gymnastik foreninger.

Parkour handler om bevægelse og krops kontrol. Det gælder om at bevæge sig gennem omgivelserne på den mest naturlige måde og i et flow. At komme fra A til B hurtigst muligt, kun ved hjælp af kroppen.

I Parkour er det kun en selv, som sætter begræsningerne, hvilket betyder at alle kan være med. Drenge og piger, store som små.

Hos Slangerup Gymnastik forening, forgår parkour træningen for det meste inden døre. Her benytter vi os af enkelte gymnastik redskaber samt vores specielt indkøbte parkour redskaber. Vores træning har til formål at lære vores udøver, basis elementerne i Parkour, samt at styrke deres krop og motorik.

Nødvendige informationer inden første træning:

Påklædning:

Til parkour træning anbefaler vi løstsiddende trænings tøj, som giver fri mulighed for alt bevægelse.

Trænings lokation:

Alle parkour hold i Slangerup Gymnastikforening, træner i hal 3 i Slangerup idræts og kulturcenter.

Prøvetime:

Det er selvfølgelig tilladt at komme på en prøve time på vores hold for at se om det er noget for dig.