Beskrivelse

Kom og vær med til at opnå mærkbare resultater på et af SGF's fitness hold! Du vil møde uddannede motiverede instruktører der altid inviterer
dig til en alsidig funktionel træning som du kan gøre brug af i din dagligdag. Fitness i SGF fokuserer på kroppen som helhed. I SGF værner vi om
den stærke holdånd. Det er en del af det ekstra, man får, når man vælger at gå til fitness i Slangerup gymnastikforening, frem for i et
almindeligt fitnesscenter. Vores medlemmer kommer primært for at træne, men absolut også for at tage del i det sociale liv der trives på holdene.
Vi håber at du også vil være en del af vores hold og komme i bedre form imens du støtter op om vores ugentlige træninger, arrangementer og fællestræninger mm.

Sæson 18/19

Vi kan i år tilbyde Cross Fit, Tabata og pilates.

Skulle der fra medlemernes side være interesse for at få andre fitness hold på programmet, så skriv en mail til os, og vi skal se om vi kan få startet noget nyt op.

Junior 16-17     35 kr / time

Senior 18+        35 kr / time

Priserne er en ca. time pris, og kan derfor godt variere en smule
Grundet for meget besvær, har vi valgt ikke at køre med FlexFitness i år
Instruktør

Kirsten Bøgeskov

Signe Barslev

Simon Lund
Fitness hold

CrossFit 16+
Er du beslutsom og motiveret for at opnå resultater, så er CrossGym® noget for dig!

DGI CrossGym® er en funktionel træningsform inspireret af olympisk vægtløftning, redskabsgymnastik og kredsløbstræning.
Vi arbejder ud fra et sammensat træningskoncept der primært fokuserer på øvelser der tester samspillet mellem din mobilitet, styrke og udholdenhed.
En time på CrossGym® indeholder som oftest en; opvarmning, teknik træning - i en eller flere øvelser, dagens 'workout' (WoD), og dagens bonus runde.
Vi afrunder altid dagen med udstrækning.
Alle kan deltage uanset niveau. Du kæmper med dig selv og dine egne grænser! Du sætter selv dit eget tempo og næsten alle øvelser kan skaleres.
Træningspas er altid varierede fra høj intenst til høj volumen. Vores primære arbejdsområde er i mellem intensitet/mellem volumen området.

Vel mødt til en udfordrerne time+ fyldt med høj puls, godt kammeratskab og sved på panden.

Tirsdag 20:00 - 21:00
Fredag 17:00 - 18:00
Søndag 09:00 - 10:00
SIK - Raasigvangen 1

Pilates 16+

I ”Pilates” arbejder vi ud fra de grundlæggende principper, som Joseph H. Pilates udviklede for mere end halvfems år siden. Øvelserne styrker musklerne og gør dem spændstige, giver bedre kropsholdning, smidighed og balance, forbinder krop og bevidsthed og gør skikkelsen mere strømlinet. Vi arbejder med de klassiske Pilates - øvelser, men krydre også undervisningen med inspiration fra yogaen både i opvarmningen og i afslutningen af de fem kvarter.

Hvis du lytter til din krop og yder det du kan magte, så kan du deltage på dette hold.

Mandag 17:30 - 19:00
SIK - Raasigvangen 2
Tabata 16+

Sjovt, effektivt, hårdt og svedigt! Tabata er Intervaltræning som indeholder både styrke og cardio øvelser. Konceptet er 20 sek arbejde efterfulgt af 10 sek pause 8 repetioner pr. Øvelse, 10 øvelser i alt ca. 50 min.

Man kan vælge at deltage 1 eller 2 x pr. Uge til samme pris. Alle kan deltage på egne præmisser.

Tilmeld

Mandag 19:00 - 20:00